Dagens ridturer

Plockade med mig grimman med tyglar & sticken och gick ut och hämtade Elyon.Övade sedan lite på att han skulle stå stilla flera minutrar och inte gå runt medans man ska hoppa upp och det gick super.Red bort till lällhällom och runt två kvarteer där.Red i alla gångarter och var nog ute i kanske 1 h,lite mer.
Känslan att kunna rida där,i grimman på en super lugn ponny,inte ofta den där ponnyn har alla fyra hovar på jorden där inte,så härligt.
När vi kom tilllbaka borstade jag honom och han fick lite smågodis.
Sedan blev det ut i hagen med Elyon och in i stallet med Minnah.
 
Borstade väldigt noga sedan när hon var skinande ren sadlade jag och tränsade henne med hacket.
Red hemliga stigen i ganska rask skritt.Hon skötte sig kanones.När vi kom hem så stod hos lös medans jag gick iväg med alla saker och borstade,hon vände inte på sig osv och skulle följa med överallt.Hon var duktig,efter jag sagt åt henne ett par gånger.I hagen tricktränade vi lite,hon fick sin morotsblandning och sedan så hade vi bara lite undemanding time.
Två lyckade turer blev det.
 
Måste åka och shoppa kläder osv tills skolan börjar,så jag funderar just nu på vilken dag det blir.
Vill inte stressa runt och köpa fula kläder så jag måste ha en ledig dag så jag kan kolla riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0