Dagens ridtur

Åkte ut till betet och gick direkt in till ladan och hämtade hacket.Tränsade i hagen och red sedan ner till vattnet och vände.Mamma och Bamse gick med oss men jag orkade inte vänta medans hon plockade smultron så jag red iväg.Skrittade och travade och kunde rida med bara rösten & vikten.Det gick kalas bra och hon hade alla 4 hovar på jorden och var lugn,trots att det bara var jag och hon på en ny plats.Tränade mycket på skänkelvikningar och halter. Var ute i kanske 30 min.När vi kom hem borstade jag av henne medans hon nyfiket kollade in våran bil,jag tror hon blev bra sugen på att hoppa i och åka med hem,men hon är ju för stor,tyvärr.Så ren,fin och skyddad mot insekter fick hon gå ut i hagen igen där dom andra hästarna var och käka kvällshöet som jag gav dom.Det blev en mysig tur och jag fick kontakt med Minnah vid ett tillfälle,vi pratade utan ord kändes det verkligen som,berättar mer om det sedan.Hon är så gullig också när hon ger en massa gratispussar hela tiden :')
Pärlan min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0