Dagens ridpass

Idag red jag ett ganska kort dressyrpass på en över taggad ponny idag,var ute i kanske 40 min men red ganska intensivt och flyttade mycket och ställde henne på volter.Red i alla gångar men mest skritt.
Hon var så j*vla härlig.Älskar verkligen pigga hästar och när jag verkligen får rida.Hade jag gett henne fria händer när vi galopperade hade jag legat på backen på en gång då jag kände att sken och bockingar låg och grodde bakom oss.Hon tycker det är så himla roligt att få komma ut och jobba och springa.Men nu har hon tagit det lungt väldigt länge så jag ville inte köra hårt precis.Men nöjd blev hon,och jag också för en gångs skull.
Minnah var så grym idag,världens finaste.Även fast hon gick som ett ånglok i 180 km/h så blev hon helt underbar efter vi galopperat och kommit igång.Hon är verkligen inte lätt innan hon gett sig,tur man är orädd och inte rädd för att det ska gå fort för då är det kört.Men det finns verkligen ingen roligare häst att rida än Minnah när hon väl ger efter.Lastade igår och det gick faktiskt jättebra,första gången tog den 2,5 h och nu tog det kanske 20 min?
Så framåt går det ju.Nu är hon,Borken och Elyon alltså hemma igen också.På söndag får jag 2 hästar i en vecka då Natali ska bort.Så det blir ju roligt för jag får två hästar men tråkigt för att hon åker bort :(
Nu ska jag bjuda er på en bildbomb,håll utkik!
Har varit ganska oaktiv här ett tag,tog en liten bloggpaus men nu är jag tillbaka ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0