Bästa ponnysarna

Borstade båda ponnysarna väldigt noga idag. Minnah fick ha på sig hacket och jag tog med mig sticken.Skrittade ner till paddocken,där la hon sig ner med mig på ryggen när jag bad om det,sedan så skrittade vi hem igen.Red endast med vikten,även fast vi mötte lyftkranar med mer så behövde jag inte korta tyglarna.Detta var bästa turen på länge helt klart.Red med Loviza och hästarna var superduktiga.
Elyon fick ha på sig sadeln och en grimma med tyglar och sticken fick följa med mig.Red korta trekantsvägen upp och runt rosas hagar och sedan långa trekantsvägen hem.Kunde rida med bara vikten på honom med.Red i alla gångarter.Sedan drog vi ett par repor i full galopp över lägdan hemma.Känslan när det går i 180 och man sitter där utan att behöva hålla i sig i någonting,underbart.Elyon fick beta som belöning,som Minnah fick göra i paddocken.Det var bästa turen på honom hittills,det var supermysigt
Igår vilade hästarna,det var vilodag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0