Spänd ponny

I Fredags i snö stormen gick jag upp på vägen med Minnah medans Emma kollade av om hon var halt,sedan kollade jag av om jag såg något vilket jag först inbillade mig men hon visade precis ingenting.Då gick vi in i stallet och borstade och hon fick ha på sig sitt fleece täcke och torka lite.Först kunde hon inte stå stilla för fem öre så jag fick säga åt henne att nu får du stå stilla,vi kan stå här hela dagen men stilla ska du förfasiken stå din jäkla filur,du veta att jag aldrig ger mig så bara sluta upp.Då gjorde hon det och jag kunde borsta av henne i lugn och ro utan att hon spände sig.När jag var klar fick hon gå ut i stormen igen,stackarn.Det var ingen höjdare direkt.Just ja,glömde säga att vi tränade på hoven då också vilket gick bra.Det var allt från då^^
Det värsta jag vet är när dom stressar på gången och beter sig som en otålig geting,nej men jag hatar det.Inte ok.



Kommer ihåg denna dag som igår,den var så underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0