Skoning och promenad för hand!

Stack till stallet vid 2 idag.Cyklade,jobbigt med världens förkylning med vinterkläder i världens starkaste sol.
Mockade,fixade mat & vatten och städade lite.Därefter hämtade jag lillen och ställde in hon på stallgången och borstade ca 45 min,jäklar vad hon fäller.Fick stå med ryktstenen i ett år,typ.Efter de 45 minuterna så kom hovis och verkade och slog på nya dojjor.Det gick över förväntan.Tränade under tiden på att stå avslappnad med sängt huvud så det gjorde hon under tiden.Tränade även lite trick som puss & flema.Det sitter som handen i hansken nu.Det gick super och därefter med vanliga grimman och långrepet begav vi oss ut.Var bestämd idag vilket resulterade i en jättebra tur.Gick till stängselfabriken pga av min förskylning,vill inte vara dålig på sportlovet för då ska vi lägga in högsta växeln.Travade lite smått och flyttade mycket bakdel,stannade,backade.Nästa tur ska jag flytta bakdel,stanna och komma när jag ber om det.Det gick jättebra idag så i belöning fick hon beta ca 5 min på lägdan,uppskattades.Hon ställde sig frågan:Varför sluta för?Såg det ut som iaf.
Men det gick bra idag,jättebra som ni nog förstod också^^
Rörigt detta blev ännu en gång -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0