Problem På Problem

Började med att fixa all mat + vatten.Därefter tog jag med mig långrepet,repgrimman & sticken och gick upp till vägen med Minnah.Där fick hon beta ca 5 min sedan kom Emma och Bookie.Vi promenerade bort till paddocken.Jag skulle bara kolla hur Minnah kändes och prova longera.Först fattade hon ingenting men sedan så kunde hon skritta 2 varv åt varje håll och där bröt vi.Tricktränade efter det och släppte sedan lös henne och Emma detsamma med Bookie.De funkade jättebra med varann,jätteskönt.De vart in love with varandra också,haha fulisar.Medans de gick runt fria så städade jag och Emma och gick på upptäcksfärd.Vi satt även på en bänk och pratade ett tag och när vi var så blöta som man kunde bli hämtade vi dom och gick hem.Under den tiden skötte sig Minnah toppen.Hon visade ingen halta heller,så sköönt!

Väl hemma började hon trilskas. Hon bestämde sig för att inte gå in i hagen,what?Jag kände hur frustationen började sakta men säkert bubbla upp.Vi båda var genomblöta och jag frös som bara den.Jag provade backa men hon kastade sig på sidan och när jag gjorde som dom på PA när dom skulle lasta så gick hon in men såklart när jag stängt den understa tråden och ska hämta den översta så kastar hon sig ut och drog med sig två stolpar och hela tråden och fastnade.Jag trasslade ur henne och kände hur less jag verkligen blev.Jäkla tjurskalle tänkte jag.
Så då tricktränade jag lite och flyttade bakdel och efter någon minut gick jag in med henne i hagen när jag gjorde som dom på PA.Jag tog av henne sakerna,statte mig på en dyngsur stubbe och filosoferade en stund.Sedan så slog tanken mig att min ponny är bäst och så då fick hon massa pussar och kramar och vi stod och myste en stund.Sedan packade jag lunch höet och lunchade dom.

En besviken och fundersam Sandra åkte hem från stallet och tanken på att sluta med hästar helt kändes som en bra ide. Jag är ju ändå helt sämst,kan ingenting.Alla bara jävlas med mig och älskar att få min på dåligt humör.Noppe,min andra halva har jag inte kvar.Den enda som förstår mig och betyder allt för mig.Jag kommer ändå inte komma någonstans i livet,min dröm är att bli NH-proffs men jag är alldeles för dålig så den drömmen finns inte på kartan.Minnah gillar mig inte tror jag,jag är för dåig för henne.Hon behöver en bättre,vad ska hon med mig till?! Sopan som bara blir arg och stressad för ingenting och inte kan ta ut ponnyn sin på ordentliga turer för hon har problem med ryggen,vem vill ha en sån matte?

Kan det vara vädret som får mig att känna såhär ?

Kan det vara att Minnah har vilat och lägger energin sin på att tjura ?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0