Min finaste vän!

Tog ut lillan ur hagen och borstade av hon en sabbis och flätade frillan hennes innan jag begav mig iväg idag. Gick till paddocken för hand,hon har nog aldrig varit så avslappnad och lydig någon gång förut som idag. Behövde bara visa en signal när hon gjorde fel och be ytterst lite om det jag ville att hon skulle göra så gjorde hon det.Väl i paddocken släppte jag henne och tog fram allt mellan stock och sten,i detta fall bommar och sockerbitar,hehe.Sedan miljötränade vi med dom att gå mellan/över dom och backa in mellan dom m.m.Det gick bra,när hon tyckte det räckte tjurade hon lite och gick mellan alla de andra sockerbitarna och ville inte gå mellan dom jag bedde om,tjurskalle.Sedan busade vi,la oss ner och bara myste på.De fick gå runt fritt och göra vad de själva ville och äta längs staketet,ibland kom dom in och tittade till oss och gav oss någon puss och bara kollade läget.Om ni undrar så var natali och elyon med,men det är en självklarhet så det skriver jag inte alltid om.Dessvärre så gör jag det om dom inte är med.Vi var ute idag i ca 1,5-2 h.Sedan på väg hem gick det också superbra och kvällsdags var det också så de fick komma in och sova och äta kvällsmaten,mysigt värre efter en toppendag i paddocken.Glömde kameraladdaren så bildbomb kommer imorgon,så håll utkik. Som man brukar säga,den som väntar på något bra väntar aldrig för länge ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0