Mamma red Minnah


Idag åkte jag och mamma iväg till stallet
.Hästarna åt så vi fixade alla stallsysslor och mamma gjorde rent badkaret och bytte vatten medans jag bytte & provade lite schabrak.Smörjde även alla träns + sadelgjordar för någon dag sedan,skönt.


Sedan hämtade vi in M och borstade av henne. Självklart så hade hon rullat sig så hon var full i lera och jord och äckligt smutsvatten.Efter vi borstat klart så sadlade & tränsade vi och kort efter så begav vi oss ut på en tur,det blev trekanten i gångarten skritt.Hon testade mamma och flög åt sidan en gång så jag fick leka ridlärare för att hon skulle konsentrera sig på mamma och inte vara så tittig som hon kan vara ibland.Men hon var lugn och avslappnad idag och det gick faktiskt jättebra.Så när vi kom hem fick hon vetekli och morötter som uppskattades mycket.Efter avbortstningen fick hon gå ut i hagen och det var inga problem,skitbra ju att hon inte kastade sig och trilskades som igår.Det var raka vägen till badkaret och sedan gick hon ut på upptäcksfärd och utforskade med de andra hästarna i hagen.Med en nöjd ponny i hagen lämnade jag stallet.

Därefter åkte vi ut till birsta i lite ärenden. Vi började med att svänga förbi på donken och jag köpte ett happy meal och en MC flurry daim.Sedan åkte vi vidare på djur magasinet och mamma handlade hundmat och ben osv till Bamse.Vi har pratat om att köpa en värmekudde och en massage stol till mig så vi svängde förbi på media markt och där hittade vi en efterlängtad massagestol så den fick följa med hem.Nu sitter jag hemma och ska snart inviga stolen.
På ett ungefär såhär ser stolen ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0