Klättring och nära avramling

Igår red jag med natali och yvonne ner till sandtaget för att klättra. Vi klättrade fyra varv,två åt varje håll och herregud vad jobbigt det var säg.Vi skrittade bara och vi var ute mellan 40 min till 1 h.Hon fick av sig en massa överflödig energi som var välbehövligt.Hon tyckte det var en aning kul ändå,dock jobbigt såklart.Men det gick riktigt jäkla bra,så hon fick sitt godis när vi hade kommit hem,det uppskattades.

I onsdags så red jag med sadeln och en grimma med tyglar på,för första gången. Vi red hemliga stigen,mamma gick med bara för att.Innan vi hade kommit upp från hemliga stigen så var hon jobbig och gjorde allt utom det jag bad om.Lyssnade inte och var inne i sin egna värld.Väl när vi hade kommit upp från hemliga stigen på lägdan där så hoppade en fågel ut genom buskarna och hon kastade sig och jag åkte fram på halsen.Då stannade hon på en gång tills jag hade satt mig i sadeln igen,söt hon är.Då fortsatte vi framåt och resterande del av turen var hon kanon duktig,så jag var nöjd med henne.Vi hade inget träns,bara grimman och för att bara ha det så var/är jag super stoooolt.


Trodde inte att jag skulla kunna rida i grimman efter vägar förnsen kanske till vintern.Men det gör jag ju nu.Trodde att jag skulle börja i paddocken men så blev det inte.Hur som helst så är det ju skithärligt att jag kan det redan nu och det går skitbra,iallafall för att bara vara den första gången nästan :'D



Finaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0