Hästmänniskor,känner ni igen er?

Känner ni igen er? Periodvis,det kan vara när det är kallt och mörkt ute på vintern eller när man har mycket i skolan tillexempel att man tappar ``motivationen´´ till att åka till stallet i huvudtaget.Det gör jag iallfall,svårt att erkänna med det är hundra % sant.Därför måste jag få komma bort ifrån stallet och min ponny tills jag börjar sakna att vara i stallet och Minnah som är min ponny i detta fall.Det är aldrig över en vecka,ett par dagar på sin höjd.För då när man kommer hem igen,till stallet och får träffa sin häst så är det så skönt att vara tillbaka och man har mycket mer tålamod,inspiration och motivation till allt.Känslan då är så härlig.Mocka kan vara sååååå kul som i vanliga fall man gärna slipper.Man är ju ändå i stallet 24/7 nästan,iallafall jag.Är där minst 3-4 timmar om dagen på vardagar men på helger och lov är jag där från 7 på morgonen till 12 på kvällen/natten med LÄTTHET och har fullt upp,det händer lätt lixom.Men det blir ju betydligt mycket längre då på helger och lov.Är alltid där och fixar och donar.Det är ju inte så konstigt att man behöver få komma bort ett litet tag då och då.Eller vad tycker ni? Är ni alltid full med inspiration,tålamod och motivation eller hur gör ni för att vara det? Kolla på klipp på youtube hjälper mig mer för stunden och sedan blir jag bara besviken för att de är så bra där och jag är så dålig,men visst man får ju en målbild i huvudet på att det kanske en dag är jag på klippet. Hur gör ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0