Halt,halt & halt

Allt har rullat på bra med Minnah,men sedan i måndags så visade det sig att hon var halt i traven.Ringde genast vår hovslagare,han berättade en massor och tyckte det var skumt och blablabla.Orkar inte dela med mig av det just nu,nu vill jag bara att hon ska bli bra.Men antligen är hon bara öm.Orkar inte.Jag ska inte ha häst,alla bara blir sjuka och typ dör.Tänk om jag köpt en häst med typ kronisk halta eller att hon kommer bli halt för ingenting stup i kvarten och måste avlivas.Då lägger jag av med hästar,kollar aldrig på en något mer.Jag är ett jäkla otursbarn.Får operera mig,leva med ryggont,en häst dör i fång,en häst tar någon ifrån mig,kompisarna sviker,jag kan inte få vara som vanliga tonåringar pga ryggen.Kanske inte bara slutar med hästar,kanske slutar leva tills allt ordnat sig.
Varför får inte jag rida någon gång?varför får jag bara gå ut och gå med överpigga hästar som slänger sig för allt och alla och bara dör för hovarna deras bara skiter sig för ingenting.För ett grässtrå eller typ en stenjävel.
Orkar inte,ska sluta med hästar.Det menar jag också.Från och med idag.slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0