Duktiga hästisar!

Idag har dett gått jättebra med hästarna även fast det är fredag den 13.Trodde jag skulle flyga av och dö,typ.
Men så blev det inte,som tur var.

Fixade alla stallsysslor sedan tog jag in M och borstade ett bra tag sedan sadlade & tränsade jag och sedan gav vi oss iväg.Vi red runt ridskolan(nedre vägen) och sedan hem igen.Vi var ute i ca 1 och en halv timme då vi stod och gjorde upp väldigt länge om hur vi skulle ta oss över läskiga bron.M ville skita i det och gå en annan väg medans jag var fast besluten att gå över den.Efter många om och men så kunde vi lungt gå över bron.Hon sparka bakut,reste sig tusen gånger,jag höll på att flyga av eller jag åkte fram på halsen men då reste hon sig så då åkte jag tillbaka som tur var hihi.Sedan gick vi fram så hon nästan stod på den oxå körde jag på att ``vänta ut´´ metoden och då tvekade hon en eller två gånger sedan gick hon över,då vart matte sååå stolt eftersom jag trodde vi skulle få stå där tills mörkret lagt sig.Men hon försöker verkligen skrämmas och hon är bra tjurig,men efter en evighet med att alltid ha bestämt så sätter det ju sina spår men nu så börjar hon inse sakta men säkert att hon inte är kungen över forsterlandet eller vad det heter längre.Eftersom hon inte har visat något tecken alls på halta eller att hon har ont på flera dagar så red vi i alla gångarter idag,hon var super busig och tyckte det var super kul.I helhet var hon amazing idag,det gick jääättebra.Så hon fick godis när vi kom hem och medans hon käkade det fick hon bli avborstad.Därefter väntades lunch i hagen som hon fick äta.När jag skulle lämna stallet stod en nöjd Minnah och smaskade på sitt hö i solen :')

Emma ringde och frågade om jag ville ta hand om Bookie,självklart sa jag ja.
Så efter vistelsen hos M gick jag upp till Emmas stall och fixade stallsysslorna där och sedan hämtade jag in skitgrisen,ärligt talat men skitigare gris får man leta efter.Han hade lera vid munnen,i öronen och överallt,suck.
Men borstade av honom så gott det gick och sedan gjorde jag mirakelflätor,sadlade & tränsade.Vi red korta trekantsvägen ner och sedan till rundbanan och ett varv där och sedan hem den långa trekans.Han var såååå fin.Gud vad kul det var att rida han,så himla härlig häst alltså.Vi skrittade och travade och det gick hur bra som helst,dock på hemvägen fick han lite damp och ville bara springa med huvudet högt i skyn och vart strak som en elefant.Ställde mycket vilket resulterade i att han gick i bra form turen igenom,även i traven bitvis.
Han var så himla duktig,ville inte hoppa av.Det gick kanones,duktig hääääästis.
Även han fick komma in och äta eftermiddagen medans jag borstade av honom.En nöjd Bookie stod då och käkade EM i boxen.Toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0