Busig ponny!

Idag tog jag med mig grimman och långrepet och gick ut och hämtade lillan i hagen och begav mig av.Gick till hemvärsgården eller vad sjutton det heter för hand såklart.Hon var på tårna idag och ganska tittig,jobbigt.
Så fort hon hörde något hoppade hon upp i ryggen på mig,vill att hon ska känna sig trygg med mig även om hon är långt borta också.Hon var okonsentrerad och ville mest äta så mitt humör sprack en aning då och då.Sedan när jag ville att hon skulle flytta på sig så viker hon såklart undan huvudet för att undvika repet men då lyssnar hon inte.Tricktränade lite och det gick heeelt ok faktiskt,tränade på ``hoven´´.Men jag är inte nöjd med henne idag,hon lyssnade inte på mig och drog iväg och då blir jag frustrerad när hon ignorerar mig,vad jag än gör.På hemvägen gick det väldigt bra.Men sedan fick jag påpeka ett par gånger att jag går först,inte hon.Men nu stannar hon iallafall när jag stannar och inte fortsätter gå som hon gjort förut.Hon backar när jag ber hon minsta lilla om det,framsteg och framsteg ;)

Är sjukt dressyrsugen,så framöver kanske det blir massa bilder på när jag och Minnah dressyrar.
Men en dressyrhäst är hon inte på långa vägar än,men hon lär väl bli ;)

Nej för hon kommer förbli skogmulle,precis som matte!
Det är vår starka sida,lulla runt i skogen och plocka blåbär.HAHA,gjorde det med Noppe lös och i sommar blir det så med lillan ofc ;D

På Fredag ska vi ner till paddocken och busa en massor,så det blir bilder därifrån.
Ska ta med lunch höet så dom får äta där medans vi dricker varm choklad och fikar och sedan blir det mycket markarbete.Ska pröva longera henne och träna på att gå mellan sockerbitar och backa mellan bommar och en massa annat.Ni får helt enkelt se vad vi kommer göra då,busa är iaf ett måste då lillan är helt crazy,bokstavligt talat! x)



Hon är bra fin ändå Minnimoooz!


Kommentarer
Postat av: Linda

bra jobbat!

2012-04-05 @ 22:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0