Är så gott som såld

Rubriken säger allt.Red som sagt dressyrlektion på Macho idag.För er som inte visste det praktiserar jag på Färsta Ridklubb.I fråga är han en underbart go ponny,han vill vara med och tar gärna en tugga av en när man vänder sig om.Han är väl Klubbens buse,tex på Fredag ska jag rida honom innan barnen ska rida för att han inte ska ``kasta´´ av dom.Lotta berättade att han på ett pass slängt av hennes elev 4 gånger eller inte bara en heller,what?
Gjorde i vilket fall ordning honom,flätade & bytte schabrak och padd till mina egna som jag tog med.Han måste ju vara snygg lixom.Sedan gick vi ut i ridhuset och satt upp.Red för Gittan och på en gång när jag hoppat upp och kortat tyglarna så var nervositeten som borta,och ja jag har inte ridit lektion eller träna för någon på mer än ett år då jag har hållt mig till markarbetet och inte haft ponnyer som varit redo för det.Gittan kan jag börja säga är en sjuk jäkla grym tränare,passar mig sååå bra.Med andra ord kändes det skitbra verkligen.Det visade sig att jag var bättre och kunde mer än jag trodde,kul.Det jag måste jobba med är händerna,dom åker lätt ner så måste bryta den ovanan.Men sedan så måste jag bara påpeka att här måste ben muskler tränas.Orkade inte hålla ut honom riktigt i traven och galoppen så volten blev allt mindre,not good.Men jag kämpade på så gott jag kunde med mina omusklade ben.Orkar inte berätta vad vi gjorde i detalj men red som sagt dressyr och då fattar ni väl iallfall lite vad vi gjorde,att vi inte direkt hoppade eller red över bommar.Hade denna ponny varit d-ponny istället för liten c-ponny hade han varit såld,lätt.Liknar Noppe något enormt i allt. Herregud vilken go ponny,är som såld!
Men han var inte den lättaste måste jag säga,man kunde inte sitta och åka på honom utan man fick jobba hela tiden.
Så här ser han ut,typ!
Såååååå töööööt :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0